Kategorije proizvoda
Mi smo dio Orbico grupe
Orbico je najveći europski distributer robe široke potrošnje
Početna Blog Uz Barbie, budi što želiš!

Barbie inspirira već punih 60 godina

Datum objave: 08.03.2019.

“Moja cijela filozofija Barbie lutke bila je da kroz igračku djevojčica može biti sve što želi. Barbie je uvijek predstavljala činjenicu da djevojka ima izbora.” - Ruth Handler

Ruth Handler gledala je svoju kćer Barbaru, predtinejdžerku, kako se igra papirnatim lutkama pretvarajući se da su u pitanju odrasli ljudi. Ruth je primijetila da će u takvoj igri djeca češće inscenirati buduće događaje, nego sadašnje ili prošle.

Također je primijetila ograničenja papirnatih lutaka, uključujući i način na koji se odjeća od papira nije mogla dobro pričvrstiti.

Tako je došla na ideju o trodimenzionalnoj plastičnoj "papirnatoj lutki" s tijelom odrasle žene i garderobom odjevnih predmeta od tkanine, koju je predložila svojem suprugu Elliotu, suosnivaču Mattela.

Njemu, kao i ostalima u Mattelu, ta ideja se na prvu nije svidjela. Bili su uvjereni da roditelji nikad ne bi djeci kupovali lutke s oblinama odrasle žene.

Ideja im je bila apstraktna, budući da nešto takvo jednostavno nije postojalo na tržištu igračaka, odnosno u to vrijeme većina dječjih lutaka bila je u obliku beba.

Obiteljski izlet stvorio je povijest

Dok je Ruth bila na odmoru u Europi s obitelji, vidjela je njemačku lutku Bild Lilli (koja nije bila zamišljena kao igračka za djecu) u švicarskoj trgovini, kupila je i donijela kući. Lutka Lilli predstavljala je isti koncept koji je Ruth ranije predložila Mattelovim rukovoditeljima.

Uz pomoć inženjera Jacka Ryana Ruth je preradila dizajn lutke, i nazvala je Barbie, po svojoj kćeri Barbari. Ime je ujedno postalo sinonim za tu modnu lutku.

Prva Barbie lutka nosila je crno bijeli kupaći kostim.

Barbie je debitirala na sajmu igračaka u New Yorku 9. ožujka 1959., te upravo na taj dan slavi i rođendan.

No, Barbie nije uspjela preko noći. Kada je Disney predstavio dječju televizijsku emisiju Mickey Mouse Club, Mattel je mnogo uložio u televizijsko oglašavanje, koje je imalo velik utjecaj na njezinu popularnost.

1961. Mattel je predstavio Kena, koji je ime dobio po sinu Ruth Handler. Predstavljeni su i mnogi drugi članovi obitelji i prijatelji iz Barbie svijeta.

Nakon ogromnog uspjeha Barbie lutke, Mattel je 1964. otkupio prava na Bild Lili lutku i ostalo je povijest.

Barbie raznolikost, karijera i moda

Prva afroamerička lutka uvedena u liniju Barbie lutaka bila je Francie 1967. godine, a slijedi je Talking Christie 1968. i Julia 1970. godine, inspirirana popularnim TV-likom Diahanna Carrolla Julijom Baker.

Lutke World, s lutkama Barbie iz svih krajeva svijeta, predstavljaju više od 45 različitih nacionalnosti, različitih tonova kože, boje kose i crtama lica, od kojih svaka nosi autentičnu odjeću koja je reprezentativna za povijest svoje zemlje.

Od 80-ih godina Mattel nastavlja integrirati kulturnu raznolikost u Barbie svijet s Barbie prijateljima i likovima azijskog, latinoameričkog i afroameričkog porijekla.

Od svojeg početka 1959., Barbie je postala međunarodna ikona i muza. Danas ona nastavlja poticati dječju maštu i biti temom razgovora širom svijeta. Stvorena kako bi pokazala da žene imaju izbora, Barbie je uvijek imala cilj osnažiti neograničene potencijale u svakoj djevojčici.

U 70-ima, Barbie je spašavala živote u operacijskoj dvorani kao kirurginja, u vrijeme kada se tek nekolicina žena prijavljivala na medicinski fakultet.

Barbie je inženjerka robotike, arhitektkinja, astronautkinja, novinarka, poduzetnica, veterinarka, paleontologinja, čak i reperica. Nepokolebljivo potiče mlade djevojke da maštaju o najrazličitijim karijerama.

Kao muza vodećim svjetskim dizajnerima, Barbie je surađivala s više od 75 globalno poznatih brendova i novim i naprednim mladim dizajnerima i talentima, surađujući s Moschinom, Mattyjem Bovanom, Nasirom Mazhar, Roksandom Ilinčić, Karlom Lagerfeldom, Comme Des Garçonsom i mnogim drugima.

Barbie i svijet mode se vole!

Roditelji milenijalci i Barbie

Milenijskoj generaciji roditelja bitnije je nego bilo kojoj generaciji roditelja do sad što određeni brend prisutan u njihovom kućanstvu predstavlja.

Ako je u pitanju igračka koja predstavlja uzor djeci i puno se djece igra s njom, tu postoji velika odgovornost proizvođača igračaka, a Mattel tu odgovornost shvaća vrlo ozbiljno.

Primijetivši da brend nije odjekivao s roditeljima milenijalcima u potrazi za svrhom, Barbie se čvrsto osvrnula na sebe i krenula na put kako bi bolje predstavila originalnu viziju koju je Ruth Handler imala za tu ikonsku lutku.

To je započelo 2015. godine s uvođenjem ravnog stopala - prvi put, Barbie ne nosi samo cipele s visokim potpeticama. Predstavljene su nove lutke različitih tonova kože, nacionalnosti, tekstura kose, boje očiju i crta lica. Nekoliko mjeseci kasnije, u siječnju 2016., Barbie otkriva različite oblike ženskog tijela - zaobljene, visoke i sitne.

Više od 100 barbika različitih tonova kože, oblika ženskog tijela, crta lica, boje kose, stilova i boja očiju predstavljeno je samo od 2015. godine, što Barbie čini najraznovrsnijom lutkom na tržištu.

"Zamisli mogućnosti", nagrađivani je video koji je ponovno oživio poruku brenda “Budi što želiš” za novu generaciju roditelja i djece.

Budi što želiš - Barbie zna da snovi nisu nemogući

Ove jeseni, Barbie stavlja fokus na "Dream Gap" odnosno “jaz snova”. To je kritično vrijeme u dobi od 5-6 godina, gdje djevojčice iz nekog razloga počinju vjerovati da su manje nadarene od dječaka.

Kako bi podigla svijest o ovom problemu, Barbie pokreće kampanju posvećenu istraživanju na koji način roditelji mogu pomoći djevojčicama kako prekoračiti taj "jaz snova".

Jedan od načina da djevojčice i dalje vjeruju da su nadarene jest kroz modeliranje uloga - prikazujući im žene iz različitih sredina i polja koje "krše pravila". Od 2015. godine, Barbie se obvezala pokazati djevojčicama više ženskih uzora, kako bi im na taj način pomogla da maštaju o vlastitoj budućnosti.

Neke od nevjerojatnih žena koje je Barbie zadobila kao dio programa ženskih heroja u posljednjih nekoliko godina uključuju britansku boksačicu Nicolu Adams, olimpijku u mačevanju Ibtihaj Muhammad, američkog modela i aktivistice po pitanju promocije zdravog izgleda i različitih oblika ženskog tijela Ashley Graham, prve afroameričke primabalerine u američkom baletu Misty Copeland, te redateljicu filma Selma, Avu DuVernay.

Ove godine, u nastojanju da prikaže još snažnije priče djevojkama, Barbie je pokrenula www.barbie.com/rolemodels i predstavila liniju lutaka žena koje inspiriraju, kao što su Amelia Earhart, Frida Kahlo i Katherine Johnson.

Danas, s više od 200 različitih karijera, Barbie i dalje inspirira neograničene potencijale u svakoj djevojčici, kroz predstavljanje šireg pogleda na društvo koje prikazuje zanimanja u kojima žene obično nisu dovoljno zastupljene, te naglašavajući ženske uzore i žene heroje.

Od poduzetnice do predsjednice, astronauta do zoologa, ne postoji plastična barijera koja tek tako može zaustaviti Barbie.

Jeste li znali ovo o Barbie?

  • Puno ime Barbie je Barbara Millicent Roberts
  • Barbie je dobila ime po kćeri Ruth Handler, Barbari
  • Barbie dolazi iz izmišljenog grada Willours, Wisconsin i najraznovrsnija je lutka na tržištu
  • Rođendan slavi 09.03., na dan kada je bila predstavljena industriji igračaka na sajmu u New Yorku 1959.
  • Ken se pridružuje Barbie 1961. godine, a ime je dobio po sinu Ruth Handler
  • 1968. godine predstavljena je prva Barbie tamnije puti
  • Najprodavanija barbika do danas je Totally Hair™, s najdužom kosom ikad na Barbie lutki
  • 1985. godine slavni dizajner Oscar de la Renta dizajnirao je liniju odjeće za Barbie. Glamurozni ton dragulja i metalik odjeća približila je modnu pistu najmlađim ljubiteljima mode. To je bio početak mnogobrojnih modnih suradnji.
  • 2010. godine prodana je najskuplja barbika za čak 302.500 $ - Stefano Canturi Barbie. S višim ciljem, kako bi prikupio novac za Zakladu za istraživanje raka dojke, Mattel je uzeo australskog dizajnera nakita Stefana Canturija da izradi posebno izdanje Barbie. Trebalo je šest mjeseci da se napravi lutka, koja nosi dijamantnu ogrlicu vrijednu 300.000 dolara.
  • 2014. godine, Barbie se uspješno baca u influencerske vode - otvara profil na Instagramu, kojeg prati 1,9 milijuna korisnika, a od 2015. ima i svoj vlog preko kojeg “razgovara” s djevojkama o problemima s kojima se suočavaju kao tinejdžerke.

 

Jeste li ju već zapratili? 

 

Barbie igračke

 

 

 

 

 

Kategorije proizvoda

Primajte besplatno na email

  • senzacionalne ponude
  • posebne pogodnosti
  • savjeti i novosti iz ponude
  • akcije i popuste
Prijavi se na newsletter
Newsletter šaljemo jednom tjedno, ni mi ne volimo spam :)
Zatvori

Obavezno

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • senzacionalno.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Kako izbrisati već spremljene kolačiće?
Ako koristite osobno računalo i ažurirani preglednik, a želite ukloniti kolačiće koji su već na vašem uređaju, istovremeno pritisnite CTRL, SHIFT i DELETE. Ovdje možete pronaći stranice za podršku za većinu najčešće korištenih preglednika:

  • Internet Explorer
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Safari
  • Flash cookies

Internetske stranice mogu koristiti widgete za društvene medije koji korisnicima omogućava pristup s internetske stranice Happy Dreams na različitim platformama društvenih medija (npr. Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn). Kako biste bolje razumjeli kako se i koji podaci prikupljaju putem društvenih medija i koje kolačiće koriste treće strane, pogledajte trenutna pravila privatnosti svake od društvenih platformi.